Pagina's

woensdag 11 december 2013

Salade met kip, zongedroogde tomaten en pancetta


Ik hoor het mensen die salade eten zo vaak zeggen: "Als ik een salade eet, heb ik binnen no time weer honger!" Ja, duh! Als je alleen sla blaadjes, wat mais, komkommer en tomaat in je salade gooit! Als ik salade eet zorg ik er altijd voor dat deze goed vult door er bijvoorbeeld ei, bonen, kip of vlees er in te verwerken. En ja, het kost wat meer moeite. Want 's avonds na het eten moet ik het klaarmaken, zodat ik het de volgende dag in een bakje mee kan nemen. Maar dan heb je wel wat!

Zoals deze salade (zie foto). Dit is een recept van Jamie Oliver, maar dan met wat aanpassingen.

Wat hebben we nodig?
  • 1 kipfilet;
  • 4 plakjes pancetta;
  • rucola (ik neem meestal vier handjes);
  • half potje semi-zongedroogde tomaten;
  • Italiaanse kruiden;
  • balsamico azijn en
  • olijfolie
Hoe maken we het? 

Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.

Smeer de kipfilet in met olijfolie en strooi aan beide kanten wat Italiaanse kruiden. Leg het in een ovenschaal en stop voor 20 minuten in de oven. In de tussentijd bak je de pancetta krokant en laat je deze op een bord met keukenpapier uitlekken. Daarna snij je de zongedroogde tomaatjes door tweeën en maak je de dressing. Voor de dressing meng ik twee eetlepels olijfolie met een theelepel balsamico azijn. Oke, alle ingrediënten staan nu klaar: tijd om te mengen en klaar is je salade!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten