Pagina's

woensdag 4 december 2013

Kip met Boursin en amandelen



Wat hebben we nodig?

  • kipfilet;
  • broccoli;
  • amandelen (zonder vlies);
  • boursin knoflook & kruiden;
  •  roze Himalaya zout en
  • zonnebloemolie.



 PS In het originele recept wordt boursin light gebruikt, maar daar doe ik niet aan. Ik vind het allemaal al gezond genoeg!

Hoe gaan we het maken?

Snij de roosjes los van de broccoli, spoel af en stoom ze. Ik heb geen stomer, dus ik deed het met een pan en vergiet (zie onderstaande foto).

Waarom stomen?
Broccoli is niet voor niets een superfood! Het zit vol met anti-oxidanten en vitamines. Door te stomen behoudt de broccoli deze krachtpatsers.










Oke, de kip. De kip ga je vullen met een mengsel van boursin en amandelen,. Hiervoor meng je de boursin met de amandelen. De amandelen heb ik in stukjes gehakt.Voor het vullen moet de kip opengesneden worden als een boek. Je doet de vulling erin en maakt de randen dicht met saté-prikkers.


Vervolgens kwast je de kipfilet in met zonnebloemolie en bak je de kipfilet bruin en uiteraard gaar. tijdens het bakken gooi ik er wat zout overheen.

Tadaah! Klaar is je superfood maaltijd! Ben ik verkocht nee, maar na een uur sporten heb ik erge honger en dan krijg ik het wel naar binnen. Ik geeft het gerecht een 7.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten