Pagina's

zondag 23 maart 2014

The no-guilt Bounty


Een Bounty eten zonder je schuldig te voelen? Maar een Bounty bevat toch 276 kcal?| Klopt en dit kan best zo op z'n tijd, maar als je het vaker zou willen eten dan weet ik een alternatief. Getipt door iemand anders heb ik mij gewaagd aan een raw Bounty recept en ik moet zeggen dat het best lekker is!

Wat hebben we nodig?
12 dadels;
120 gr kokosrasp;
2 el kokosolie;
100 gr pure chocolade en
Agave siroop.

Hoe maken we het?
Pureer de dadels (ontpit), de kokosrasp, de kokosolie in een keukenmachine en voeg naar smaak Agave siroop toe. Zelf voeg ik er 1 of 2 eetlepels aan toe, daar de dadels al behoorlijk zoet zijn. Rol van de puree balletjes en leg ze 15 minuten in de vriezer.

In de tussentijd smelt je de chocola au bain-marie. Iets laten afkoelen en de licht bevroren balletjes
erdoorheen rollen en 20 minuten in de koelkast laten harden. En klaar zijn je raw Bounties! Overigens eet ik ze niet als ze net uit de koelkast komen, maar een paar uur later op kamer temperatuur of de volgende dag. Cijfer: 8



Geen opmerkingen:

Een reactie posten